måndag 13 september 2010

Vad fick mig att börja?

Det började med att jag kände mig ensam en lördag eftermiddag i juli. Dock trivs jag ensam men jag har alltid en liten gnagande rädsla att jag inte har några vänner när jag är ensam.

Jag blev helt plötsligt sugen på spagetti och köttfärssås och detta är tjejen som oftast äter 4 olika sorter av yoghurt till middag. Det är 30 grader varmt ute och jag får cravings för spagetti bolognese. Så jag slänger på mig mina gröna flippisar och drar ner till videobutiken på odenplan, jag planerar en helkväll med film och pasta.

Jag hyr 3 filmer ( District 9, Morgans …något och Julie and Julia). In en snabbis på konsum och sedan hemmåt för att laga denna gudagåva till människorna. Väl hemma upptäcker jag att det verkligen är 30 grader varmt och ganska kvavt men skam den som ger sig. Eftersom att s.o.k är en av de få recepten som jag kan utantill (de och yoghurt med musli) så går det ganska smärtfritt. Jag till och med låtsas lite att jag är en kock tvprogram och berättar för lyssnarna vad jag gör.
- Lite fint hackad lök, i med blandfärsen krossade tomater kryddor och min egen touch balsamvinäger och lite socker…tata.

Jag dukar upp på balkongen och trycker i DVD’n i datorn. Filmen är helt underbar! När den slutar har jag intagit en s.o.k öppnat en god flaska italienskt vin, rökt en Vouge cigarett som jag hittade långt ner i min låda med frankrikeminnen (pinsamt nog mådde jag lite illa efteråt) och ätit vaniljglass med hallon och blåbär. Jag är på ett otroligt gott humör och tanken på dessa två grymma tjejer gör mig upprymd! Att hennes bok har tagit sig enda till min kökshylla gör mig hoppfull. Det kanske inte finns någon där ute som vill läsa mina tankar. Men jag känner att jag har lite saker som borde berättas och därför är det dags att jag börjar skriva min blogg. Jag gör det för min skull helt enkelt :-)¨

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar